Renholdsfirmaet
Om prosjektet
Om kunden
Oppgaver
Beslutning
DIGITAL MARKEDSFØRER
Tilpasning av innhold for B2C-segmentet
Internett-markedsføreren gjennomførte en analyse av målgruppen og identifiserte hvilke tjenester og formuleringer som best tiltrekker seg private kunder. Som et resultat ble tjenestebeskrivelsene omskrevet for bedre å imøtekomme behovene og interessene til B2C-segmentet. Det var viktig å fremheve fordelene for privatpersoner, forbedre merkevarens oppfatning og gjøre innholdet mer tilgjengelig og forståelig for et bredt publikum
Innstilling av reklamekampanjer på Facebook og Google
Internett-markedsføreren utviklet en strategi for målrettet reklame, fokusert på preferanser og atferd hos private kunder. For dette ble det laget en detaljert målgruppeprofil. Ved å bruke analyseverktøy optimaliserte han reklamekampanjer for å tiltrekke nye kunder på en mest mulig effektiv måte og øke merkevarekjennskapen. Annonsene ble jevnlig optimalisert basert på konverteringsrater, noe som førte til en stabil økning i antall forespørsler og bedre lønnsomhet